De heenreis - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Heere - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Nina Heere - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

06 April 2018 | Kenia, Kisumu

Gister begon het avontuur om half 4 toen Josien en ik Marga oppikte bij school. Naar Schiphol gereden, daar de koffers ingecheckt, wat gegeten en op zoek naar Nina. Onze ouders doei gezegd en met zn 2en gewacht op het vliegtuig. Ik kreeg allemaal berichtjes via facebook, (mensen wenste me een goede reis), maar het bleek ook dat ik een virus had verspreid, niemand snapte er wat van inclusief ikzelf... Goed moment ook, vlak voor je weggaat, maar tis weer opgelost
Natuurlijk miminaal geslapen in het vliegtuig. Hoofdpijn, misselijk. Overgestapt in Nairobi naar Kisumu en Sammy geappt dat hij ons niet moest vergeten op te komen halen. Toen we na nog een uurtje vliegen (nog steeds misselijk) aankwamen in Nairobi stond Sammy al te wachten. Gelukkig herkende we elkaar nog! We hebben de spullen in de tuctuc gegooid, zijn geld gaan pinnen en hebben een simkaart geregeld met internet erop zodat het thuisfront geappt kon worden en dus gerustgesteld. Het is grappig dat hier de normen en waarden zo anders zijn. Toen de "telefoon meneer" ons aan het helpen was nam hij ondertussen 4x zijn telefoon op en begon een heel gesprek. In Nederland is dat toch best onbeleefd... Vanavond uit eten geweest en boodschappen gedaan.
Onze douche hangt boven de wc pot (zie foto), is niet heel praktisch zegmaar... We wilde douche, maar helaas komt er ook geen water uit de kraan van de douche. Dat word dus in een tijltje gaan staan en water over je hoofd heen gieten.
Zo nog even film kijken en op tijd slapen
Ik ben kapot!

• 06 April 2018 - 17:21

Marga:

Meiden als er water uit de douche gaat komen, lekker zittend douchen

• 06 April 2018 - 17:40

Josien:

Hahaha,wat herkenbaar, die Keniaanse douche! Groetjes aan Sammy!

• 06 April 2018 - 17:52

Jasmijn:

Fijn dat de reis goed is gegaan, nu lekker uitrusten!

• 06 April 2018 - 18:03

Ellen:

Goede reis gehad gelukkig!
    En mobiel geregeld, super

• 06 April 2018 - 18:29

Ellen Kuppens:

Heerlijk hoor dat jullie goed zijn aangekomen.... nu eerst even weer bekomen en dan verder met het grote avontuur!

• 06 April 2018 - 19:23

Yolanda Van Duuren:

Hoi Nina gelukkig dat je reis goed gegaan. Lekker genieten van alles wat komen gaat. Dikke kus groetjes Yolanda.

• 06 April 2018 - 21:58

Anne Bastiaansen:

Hahaha wat klinkt dit toch allemaal bekend! Heeel veel plezier en doe sammy de groetjes van me!

• 06 April 2018 - 22:33

Ingrid :

Lekker slapen in jullie Afrikaanse bedje en genieten

• 06 April 2018 - 23:55

CoMu:

Zijn julle bij Pandas? Hoop dat de douche t snel weer doet. Is t zwembad ook ok? Veel plezier he. Groetjes...

• 07 April 2018 - 08:55

Nina Heere:

Hi Corry, we zitten in Milimani. Hebben een eigen apartementje, maar daar is geen zwembad. We gaan wel op zoek naar een zwembad vandaag

• 07 April 2018 - 10:26

Jaimo:

Multifunctioneel die douche! Hopelijk doet ie ‘t snel inderdaad. Heel veel plezier daar!

• 07 April 2018 - 21:41

Ineke Van Loon:

Ach meisje toch, die douche zal niet het laatste probleem zijn. Je kunt in ieder geval de pot op.....gelukkig goed aangekomen, is ook heel belangrijk, toch...liefs en geniet.

• 07 April 2018 - 21:41

Ineke Van Loon:

• 18 April 2018 - 23:02

Mieke (zus Josien):

Ha, fijn, zonder al teveel gedoe in Kenia aangekomen. Wel vervelend van de misselijkheid,
    maar terug met beide voeten op de grond en verse lucht, zal het wel beter gegaan zijn.
    En ach, die douche......ziet er op de foto niet echt slecht uit, maar je kunt wel als er water gaat komen,
    zittend douchen en het vuil gelijk wegspoelen, toch?